Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Semulajadi Untuk Razor Bumps - Rawatan Anda dengan mudah dapat mencari di Rumah Anda

Pemulihan Semulajadi Untuk Razor Bumps - Rawatan Anda dengan mudah dapat mencari di Rumah Anda

Adakah anda selalu menyingkirkan orang-orang rambut yang tidak diingini? Nah, jika bercukur adalah salah satu perkara yang mudah bagaimana anda boleh melakukannya. Walau bagaimanapun, idea itu juga dikaitkan dengan beberapa perkara yang sama seperti lebam cukur pedih. Ia boleh dibentuk oleh penggunaan tidak wajar cukur, berhampiran mencukur atau pisau membosankan. Ia juga adalah sebab mengapa lebam cukur dikenali sebagai rambut tumbuh ke dalam. Hasil daripada benda itu, akan ada yang pedih dan hodoh lebam yang terdapat pada kulit anda. Walau bagaimanapun, jika anda mahu untuk menghilangkan kira perkara ini, di sini adalah beberapa ubat semula jadi untuk lebam cukur.

1. Mengelupas - untuk anda untuk mengelakkan lebam cukur, anda perlu terkelupas kulit anda terlebih dahulu menggunakan span atau loofah betul sebelum bercukur. Anda juga boleh cuba untuk menggunakan scrub buatan sendiri hanya suka 1 sudu teh baking soda dengan satu sudu baking soda dengan 1 sudu besar sabun cecair. Ini boleh membantu anda tentang pengelupasan.

2. Witch hazel - bila-bila anda selesai bercukur, memohon hazel sihir ke dalam kulit anda boleh membantu anda mengenai pencegahan rambut tumbuh. Cuba untuk sapukan sedikit herba ini ke dalam kulit dicukur, kerana sifat-sifat anti-septik herba boleh menghalang benjolan pisau cukur dari keluar.

3. Apple cider cuka - ia juga dianggap sebagai salah satu ubat semula jadi yang berkesan untuk lebam cukur. Anda hanya perlu sapukan sedikit cuka ke dalam kawasan terjejas dan biarkan ia kering.

4. Cornstarchs - debu hanya sedikit tepung jagung di kawasan yang terjejas dan biarkan selama kira-kira 20 minit dan basuh dengan air.

5. Aloe vera - ia adalah satu lagi ubat semulajadi yang berkesan untuk lebam cukur. Sapukan gel segar aloe Vera ke dalam kawasan yang terjejas selama kira-kira dua kali sehari. Jika anda ingin mendapatkan hasil yang terbaik, anda boleh cuba ini jenis ubat semulajadi selama tiga hari. Dengan demikian, radang dan gatal-gatal lebam kemudian akan dirawat.

6. Timun - anda boleh memohon timun dengan bantuan kain kasa ke dalam kawasan yang terjejas dan kemudian meninggalkan ia selama kira-kira beberapa ketika.

Jadi, jika anda mahu untuk menghapuskan orang-orang rambut yang tidak diingini tanpa lebam cukur, ia akan menjadi yang terbaik untuk anda untuk menggunakan remedi semula jadi. Mereka bukan sahaja berkesan, tetapi anda juga boleh mendapatkan mereka dalam dapur anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar